woensdag 19 oktober 2016

ONZE DAPPERE PIOTTEN ZIJN AL OVER ROESELARE

ONZE DAPPERE PIOTTEN ZIJN AL OVER ROESELARE
Front 29/9/18  " beminde zuster,  op het duitsch papier kom ik eenige regelen te schrijven om de staat mijner gezondheid kenbaar te maken. Nu ik heb 8 dagen maar redelijk geweest, veel in het gevaar maar nu is gebeter daar onze dappere pioten al over Roeselare zitten en de Engelse in Meenen. Ze gaan noch altijd vooruit want wij hebben ook al boven de 2000 gevangen genomen.
  IN MOORSLEDE GEEN BRIEKE MEER TE VINDEN.
  Front 12/10/18       "......Wij hebben nog altijd veel werk met den offensief en wij moeten weer gaan beginnen. 't Is toch wel vreed, den oorlog bijna gedaan en de belgen mogen nu geen repos meer hebben. 't is vreed welke belgen die er nu op het slachtveld liggen. 't is maar een dikte (?). Nu gij vraagt hoe het gesteld is waar wij vooruit gegaan zijn. Wel ik heb tot tegen Moorslede geweest  met een van daar, nog ik nog hem, wisten niet meer waar wij waren. Er stond daar niet meer recht, verre van daar, er was zelfs geen brikke meer te vinden en verder zagen wij Dadizeele die nog niet veel geschonden is daar. Ze schieten er nu gele dagen op en 'is ook al  geheel plat. Ik zie ne keer dat de oorlog gedaan is dat er geen huis meer van geheel bel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten