woensdag 19 oktober 2016

KRULLE BOSTIJN..

KRULLE BOSTIJN DE VLASMARCHAND   


 Front le 17/10/18   "Alice, nieuws van de belgen die 4 jaar bij den duitsch geweest hebben. Er zijn bij duizende burgers uit Roeselare en omstreken uitgekomen. Nu ik heb bij die burgers geweest en gevraagt als er daar geen gheluwenaars waren en een van die mannen antwoord mij  "ja kent gij de krulle Bostin van den Gheluwe molen, een boerke en vlaschmarchan Ge zie van hier dat ik wel kende, gij ook wel. Rene van lijon (Leon)  bostins en dan zei hij mij dat hij een weinig zeer oogen had. Zoo dan konde dan niet meer missen. Dan zegde hij dat hij met zijn zuster getrouwt was ,eerder een jaar, en dat hij  het goed stelde maar hij is niet durven blijven als de belgen  vooruit gingen, hij is voorder gevlucht. Nu hij vroeg als ik wist waar zijn ouders  waren. Ik zegde dat ik wist dat ze in frankrijk waren maar juist waar weet ik niet, alzoo heb ik geantwoord. Als gij moest het adres van Bostins  weten laat het mij weten, zal ne keer schrijven.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten