dinsdag 11 oktober 2016

KORTENDRANK HEEFT MIJ GENEZEN...

EEN FLES WIJN OF KORTEN DRANK GRAAG ....
Front le 26 aout 1918           "...Het is al reeds 6 dagen dat ik van u geen nieuws gehad  heb nog van niemand van t'huis en George schrijft ook nooit meer. Nu het is al lang geleden dat onckel Camiel geschreven hat masr van mij is het ook al meer dan 2 maanden leden dat ik  van hunder geen nieuws meer gehad heb. Ik heef  lest geschreven maar zij gaan ook nog lang mogen wachten eer dat ze nieuws weder hebben. Nu als Maurice in conge komt denk wel dat hij een vlesch wijn of korten drank zal mede hebben voor mij. Denk er goed op dat gij  ze zal mede geven.”
KORTENDRANK  HEEFT MIJ GENEZEN….....  

Frond 12/9/18    "  met mij  is het nu ook veel gebeter. Ben nu daar om trent de deur maar gij zouwt moeten zien hoe dat ik vemagert ben van alzoo bloed af te gaan en het heeft alzoo mij veel gekost. 'K heb weer alzoo geen geld niet meer t is nu niet verdronken want het is reeds een maand nalf dat ik geen drank meer gezien heb. Ik laat u varen  van gedronken. Te zien die litre wijn en dat fleschje kortendrank dat ik zondag gaan alen heb naar Maurice. Dat heeft mij veel deugd gedaan want ik heb geheel dat  fleschke uitgedronken in een keer. Ik geloof wel dat het dat is die mij genezen hebt want die drank is goed voor het zeer in de buik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten