maandag 31 oktober 2016

BEZOEK AAN DE ROOBAERT.   
Op 27 oktober 1918 schrijft hij: “ Ik heb naar de Roobaert (zijn thuis ) geweest maar  ik heb mij bijna niet verkent. Van ons huis en van Jul Dewulf en daar in ‘t rond is er niets meer te zien, geen brieke meer .Men zou niet geloven dat er daar huizen gestaan hebben. Gij moet niet denken van weder te keren....”
NAAR LAUWE  
"...  Ik ga over morgen naar Lauwe gaan zien hoe ze het daar stellen. Nu alice, men kan hier niet meer vinden om te eten. zou je gij mij geen pakje eten kunnen zenden met kaas of t’een en t’ander want ik kreveer bijna van den honger maar geen sausison dat mag ik niet, maar anders is het mij al gelijk. "

Front 29/10/18   "Ik ga morgen naar  Lauwe. Ik heb nog geen geld  maar ik kan niet meer

 wachten. Heb gij al geld gezonden of hoe komt het dat het nu zoo lang duurt ?





Amateurschilderij van De Roobaert

Geen opmerkingen:

Een reactie posten