zaterdag 19 november 2016


 ZIJN LAATST BEWAARDE BRIEF.
Antwerpen, den 2 februari 1919  
“ Ik ben goed aangekomen in mijne batterie maar veel kouwde geleden in Tourcoing.                                                                                                                                                                             Bij Lucie heb ik het goed gesteld. Gij kend ze ook wel, gij moet niet vragen of  als zij gevraagt en getaald . Ik heb haar den pak scocolat gegeven voor haar nieuwjaar want ik moeste niet wat geven en zij was toch zoo content. Ik heb daar wel gelachen met die Augusta dat is een meisje die zouw geerne verkeren want het is zot van een knecht en ik heb er nog al mede gelachen. ge moet het geloven dat tijd mij niet tegen stak.                                                                                         
En van daar ben ik naar Lauwe en ik heb daar ook goed ontvangen geweest en ik wist niet waar eerst zien dat allen zoo zere klapten en al te gaar. Wel wel daar is ne mensch algelijk goed ontvangen.                                                                                
Nu ik heb een brief ontvangen van onckel Camiel met een portret van Achille en een van Remie. Zij zijn nog redelijk getrokken. Ik heb ook nog een brief gehad van Capon en volgens dat het schijnt zouw zijn zuster maar op 4 uren van hier zijn. Zoo ik zal zeere ne keer schrijven en dan gaan. “

Dramatisch , nog geen twee weken later is Achiel overleden, naar men zegde, ten gevolge van tyfus.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten